The Philippines Chinese News Service

Peace and Freedom

Philippine Daily Inquirer / 05:28 AM August 11, 2017

The Philippine News Agency, the government news wire service run by the Presidential Communications Operations Office, made an outrageous mistake over the weekend: It published a commentary from Xinhua, the Chinese state-run news operation, that criticized the arbitral ruling won by the Philippines against China. After a belated storm surge of criticism, the opinion piece by a Chinese commentator was taken down on Wednesday.

PCOO Secretary Martin Andanar then took PNA to task, issuing a memo directing agency officials “to explain in writing why they should not be held liable for any administrative charges.” He added: “We will take appropriate action against liable PNA officials and/or staff if they are found to commit negligence in carrying out their duties and responsibilities.”

The negligence angle is based on the assumption that the posting of the commentary was essentially an editing error—a…

View original post 1,131 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s